مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ذخیره سازی در بلاکچین

ذخیره سازی در بلاکچین


ذخیره سازی در بلاکچین چگونه انجام می شود؟ داده ها می توانند مستقیماً در زنجیره بلوکی ذخیره شوند. اما ، بلاکچین برای ذخیره سازی مقادیر زیادی داده نمی تواند از این روش استفاده کند. با این روش می توان تراکنش های ساده و برخی داده های دلخواه را ذخیره کرد . اما برای ذخیره تصاویر یا داده های بزرگ مناسب نیست. همانطور که در  پایگاه داده های سنتی هم استفاده از این روش مناسب نیست.


آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

نحوه ذخیره سازی بلاکچین چگونه است؟


بلاکچین مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) است که به عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز از اطلاعات مربوط به تراکنش ها بین چند طرف عمل می کند.

تراکنش ها به ترتیب زمانی DLT را پر می کنند. آنها به عنوان یک سری بلاک دردفتر ذخیره می شوند ، به صورتی که هر بلاک به موارد قبلی اشاره دارد و یک زنجیره بهم پیوسته را تشکیل می دهد.

فناوری Blockchain دفترکل را در چندین گره توزیع می کند. هر گره کپی کاملی از داده ها را نگهداری می کند . همه شرکت کنندگان در بلاکچین می توانند دفتر را ببینند و تأیید کنند. بنابراین نیازی به هیچ مرجع مرکزی یا سرویس تأیید نیست.

یک سیستم ذخیره سازی مبتنی بر بلاکچین با ایجاد shard یاsegment  های داده،رمزنگاری shard ها ، ایجاد یک هش منحصر به فرد برای هر  shard و ایجاد کپی های اضافی از هر shard ، داده ها را برای ذخیره سازی آماده می کند. سپس shard  های تکثیر شده، در گره های بلاکچین توزیع می شوند. تراکنشها در دفتر بلاکچین ثبت می شوند و سیستم ، تراکنش های بین گره های بلاکچین را تأیید می کند.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده