مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با اتریوم این رایانه جهانی-قسمت اول

آشنایی با اتریوم این رایانه جهانی-قسمت اول

در این مقاله ضمن ارائه توضیح مختصری درباره اینترنت با اتریوم و هدفهای این شبکه آشنا میشویم. امروزه همه اطلاعات مالی ،پسوردها و اطلاعات شخصیمان بر روی کامپیوتر های افراد دیگر ذخیره میشوند. این اطلاعات ما در فضاهای ابری و سرورهای شرکت هایی مثل آمازون، فیس بوک یا گوگل موجود هستند.


مزایا و معایب اینترنت


حتی همین مقاله کوین دسک هم روی سرور کمپانی ای ذخیره شده که در ازای انجام این کار هزینه دریافت کرده است. این اقدامات مزایای زیادی دارد. چرا که این شرکت ها تیم متخصصی دارند که به بهبود امنیت ، ذخیره سازی داده ها ، کاهش هزینه ی هاست( host ) و هم چنین زمان فعالیت کامپیوتر کمک میکنند.

اما به این مزایا انتقاداتی هم وارد است. همانطور که میدانیم هکر ها و دولت بدون اطلاع شما به طور کامل به اطلاعاتتان دسترسی دارند. آنها میتوانند به راحتی اطلاعات شخصی شما را بدزدند، فاش کنند و یا حتی تغییر بدهند.

برایان بهلندرف مؤسس وب سرور Apache ، این طرح متمرکز را “گناه اصلی” نامیده است. افرادی مثل برایان معتقدند که اینترنت از ابتدا هم قرار بود غیر متمرکز باشد. اما به تازگی یک جنبش پراکنده با استفاده از ابزار ها ی جدیدی مثل فناوری بلاک چین در جهت دستیابی به این هدف مهم به پا خواسته اند.

اتریوم یکی از جدیدترین فناوریهایی است که به این جنبش پیوسته است. در حالی که بیت کوین قصد دارد سیستم Paypal و بانکداری آنلاین را مختل کند ، اتریوم در صدد است تا با استفاده از بلاکچین جایگزین اینترنت نسل سوم شود. اینترنت نسل سوم از قابلیت های زیادی مثل ذخیره و انتقال اطلاعات، پیگیری ابزارهای پیچیده مالی برخوردار است.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده