مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هاوینگ بیتکوین halving

هاوینگ بیتکوین halving

هاوینگ چیست ، چه تأثیری بر قیمت بیت کوین میگذارد؟ و چه پیامدهایی برای استخراج کنندگان و آینده رمزارز در پی خواهد داشت؟ در این پست که برگرفته از مقاله سایت coindesk است به توضیح هر آنچه در این باب نیاز دارید، خواهیم پرداخت.


خلاصه هاوینگ 


وقتی کلمه هاوینگ یا همان نصف شدن به گوشمان میخورد قاتلی را تجسم میکنیم که یک تبر در دست دارد . اما در واقع این طور نیست و این فقط یک لقب است. لقبی که به یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخچه بیتکوین نسبت داده شده است.

آخرین هاوینگ بیت کوین در تاریخ 11 مه سال 2020 انجام شد. هاوینگ بعدی احتمالاً در سال 2024 صورت میگیرد.

هاوینگ هر 4 سال یکبار انجام میشود.در ماه مه سال 2020،تعداد بیت کوین هایی که هر 10 دقیقه به عنوان پاداش به ماینرهای شبکه داده میشد از 12.5 به 6.25 کاهش پیدا کرد. این رویداد مهمی بود که باید اتفاق می افتاد. چرا که پیش از این هم 2 بار انجام شده بود.

جذابیت یک دارایی زمانی زیاد میشود که توجه همه کاربران به رویدادی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد جلب شود. در شبکه بیت کوین این رویداد مهم همان هاوینگ است.

وقتی میزان رمزارز وارد شده به سیستم به طور ناگهانی کاهش پیدا کند، در صورتی که تقاضا هنوز همانقدر زیاد باشد ،افزایش قیمتآن رمزارز را در پی خواهد داشت . به همین ترتیب ، این رویداد منجر به بحث پرشوری در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین و نحوه واکنش بازار به این رویداد شده است.

به گفته مایکل دوبرووسکی (Michael Dubrovsky)، بنیانگذار بنیاد غیرانتفاعی PoWx :

” اگر ماینرها بیت کوین کمتری بفروشند، پس تعداد بیت کوینی که برای خرید در دسترس خواهد بود هم کم میشود.”


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده