مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همه جا صحبت از NFTهاست ، اما اصلاً این NFT ها چه هستند؟

همه جا صحبت از NFTهاست ، اما اصلاً این NFT ها چه هستند؟


توکن های تعویض ناپذیر (غیر مثلی )


چند ماهیست که توکن های تعویض ناپذیر (غیر مثلی ) به داغترین ترند بازار تبدیل شده اند.در این مقاله هر آنچه باید درباره ی NFT ها بدانید را برای شما فراهم آورده ایم.

سال 2009 زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را خلق کرد،احتمالاً فکرش را هم نمیکرد که دنیا به سمت ارزهای دیجیتالی همچون CryptoKitties ، Punks ، Hashmasks یا celebrity music برود.

اگرچه همه موارد فوق از یکی از استانداردهای کاملاً جدید شبکه اتریوم استفاده کرده اند؛ این استاندارد که ERC-721 نام گرفته به عنوان راه حل ایجاد و انتقال توکن های غیرقابل تعویض شناخته می شود.

قبل از اینکه به دنیای رمزارزها وارد شویم بیایید به تفاوت مثلی و غیر مثلی در دنیای واقعی بپردازیم. به‌طور کلی اسکناس‌ها در دسته دارایی‌های مثلی قرار دارند. یک اسکناس 5,۰۰۰ تومانی با یک اسکناس 5,۰۰۰ تومانی دیگر از نظر ارزش کاملاً برابر است و هر دو می‌توانند با یکدیگر عوض شوند.

و اما وسائل غیر مثلی، اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید قطعاً تعداد زیادی چیزهای غیر مثلی را میبینید. مثلاً همین لپ تاپ یا گوشی همراهتان جزء وسایل غیر مثلی هستند. چرا که تعویض ناپذیرند.

اگر یکی ار دوستانتان 5 هزار تومان از شما قرض بگیرد ،مطمئناً انتظار ندارید همان 5 هزار تومانی با همان شماره سریال را به شما پس بدهد. اما در رابطه با گوشی همراه یا لپ تاپ این طور نخواهد بود.




توکن غیر قابل تعویض (NFT ) چیست؟


NFT را میتوان به عنوان یک توکن رمزنگاری شده که مختص به یک دارایی منحصر به فرد میباشد تعریف کرد. این توکن ها نه تنها میتوانند برای دارایی های دیجیتال به کار روند بلکه برای دارایی های موجود در جهان واقعی هم قابل استفاده میباشند.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده