بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اثبات دانش صفر (ZKP) چیست؟ قسمت اول

اثبات دانش صفر (ZKP) چیست؟ قسمت اول


اثبات دانش صفر روشی است ، که در رمزنگاری برای اثبات شناخته شدن چیزی، بدون افشای مستقیم اطلاعات شناخته شده به کار می رود.


مقدمه ای بر لزوم اثبات دانش صفر


در شبکه های بلاکچین مانند بیت کوین ، تمام فعالیت های مالی در یک دفتر عمومی ثبت می شود، تا همه ببینند. فروشندگان مواد مخدر در جاده ابریشم (Silk Road) که در معاملات خود از بیت کوین استفاده می کردند، دستگیر شدند. زیرا وزارت امنیت داخلی توانست ردپای معاملات آنها را شناسایی کند. درست است که فروشندگان مواد مخدر باید دستگیر شوند.

  • اما آیا استفاده ار بیت کوین حریم خصوصی را نقض می کند؟
  • دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین یک بار قول آزادی از سلطه خودسرانه دولت ها را داده بودند . اما آیا آزادی بدون حریم خصوصی وجود دارد؟

طی چند سال گذشته ، ما به دسترسی بانک های بزرگ و سایر سازمان ها در استفاده از اطلاعات شخصی مردم عادت کرده ایم. و به مرور زمان “علامت سبز رضایت” به مکانیزم هایی داده ایم. که از اطلاعات شخصی برای کمک به ما استفاده می کنند.


اما فناوری Blockchain ظهور کرد و کاملاً همه چیز را تغییر داد.


فناوری Blockchain ویژگی های مختلفی مانند شفافیت ، تغییر ناپذیری ، عدم تمرکز و دفتر توزیع شده را به وجود آورد. که کاربران را قادر می سازد، به صورت ناشناس عمل کرده .و معاملات را با امنیت بالایی انجام دهند.



بلاکچین به زبان ساده به کاربران امکان کنترل حریم خصوصی را می دهد.


اما ، آیا بلاکچین واقعاً در انجام این کار موفق بوده است؟

در یک کلمه ، جواب منفی است.

بسیاری از شبکه های بلاکچین از پایگاه های داده عمومی استفاده می کنند. بنابراین ، هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد. می تواند لیستی از تاریخچه تراکنش های شبکه را مشاهده کند. آنها می توانند تمام جزئیات مربوط به تراکنش و جزئیات کیف پول شما را ببینند .اما نام کاربر برای آنها ناشناخته خواهد بود. در عوض ، آنها با یک کلید عمومی روبرو می شوند. (کد منحصر به فرد نشان دهنده کاربر در شبکه بلاکچین).


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده