مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اثبات سوزاندن(POB) چیست؟

اثبات سوزاندن(POB) چیست؟


اثبات سوزاندن (POB) یک روش اجماع است که هدف آن رفع مشکلات مصرف انرژی موجود در سیستم های اثبات کار (PoW) است.

بلاکچین یک اختراع فوق العاده است. با این حال ، برای عملکرد ، به یک الگوریتم اجماع نیاز دارد که هم کارآمد و هم ایمن باشد. چنین الگوریتمی اعتبار را تضمین می کند و از بلاکچین در برابر دستکاری محافظت می کند. اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) معمول ترین الگوریتم های اجماع در ارز رمزنگاری شده هستند.با این حال ، تعدادی از روش های جایگزین وجود دارد که افراد کمی آنها را شنیده اند. یکی از این روشهای اجماع اثبات سوزاندن (PoB) است. کاربر نیاز دارد که در ازای دریافت امتیاز سکه ها را بسوزاند.



مقدمه

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد ، الگوریتم های اجماع بلاکچین وظیفه حفظ امنیت شبکه و تأیید و اعتبار سنجی معاملات را بر عهده دارند.

اثبات کار ، سناریویی را ایجاد می کند که استخراج کنندگان برای یافتن راه حل معتبر با یکدیگر رقابت می کنند. اولین استخراج کننده ای که برای یک بلاک خاص راه حلی پیدا کرد ، اثبات کار خود (هش بلوک) را به بقیه شبکه منتقل می کند. سپس شبکه توزیع شده گره ها تأیید می کند که آیا این مدرک معتبر است یا خیر. در صورت معتبر بودن ، ماینر حق افزودن دائمی آن بلاک به بلاکچین را دارد و همچنین با بیت کوین های جدید ایجاد شده پاداش می گیرد.




اثبات سوزاندن در بلاکچین



وقتی صحبت از بلاکچین های Proof of Stake می شود ، الگوریتم اجماع به روشی متفاوت عمل می کند. به جای استفاده از توابع هش ، الگوریتم PoS از امضاهای دیجیتالی استفاده می کند که مالکیت سکه ها را ثابت می کند. اعتبارسنجی بلوک های جدید توسط ماینر انجام می شود ، که به روش خاصی انتخاب می شوند. برخلاف سیستم های PoW ، سیستم های PoS پاداش ارائه نمی دهند و تمام آنچه که یک ماینر از اعتبار سنجی یک بلوک بدست می آورد ، هزینه های تراکنش است.

اگرچه الگوریتم Proof of Burn شباهت هایی با PoW و PoS دارد ، اما روش خاص خود را برای رسیدن به اجماع و اعتبارسنجی بلوک ها دارد.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده