بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارز دیجیتال Diem فیسبوک تهدیدی برای سیستم بانکداری سنتی

ارز دیجیتال Diem فیسبوک تهدیدی برای سیستم بانکداری سنتی


Diem یا همان لیبرا پروژه ارز دیجیتال فیسبوک است که از سال 2019 تا کنون موفق به راه اندازی نشده است. چرا که از سمت فیسبوک معرفی شده بود .و جوامع از همان ابتدا آن را تهدیدی برای سیستم مالی سنتی به حساب می آوردند. لیبرا توسط یک سازمان مستقل به نام “انجمن لیبرا” مدیریت میشد که در حال حاضر تغییر نام داد و مطابق اطلاعیه سایت این پروژه به ” انجمن Diem “ شناخته میشود. هدف این انجمن از این کار نشان دادن استقلال و دریافت مجوز برای ورود به بازار است.



استیبل کوین Diem 


کوین های با ثبات( استیبل کوین ها) جزئی جدایی ناپذیر سیستم مالی آینده به حساب می آیند. ارز دیجیتال Diem که قبلا libra نام گرفته بود هم جزء این دسته خواهد بود .

طبق گزارشات، فیسبوک می تواند اوایل ژانویه ی 2021 ارز دیجیتال خود که مدتها در انتظارش بوده ایم را در قالب کوینی به پشتوانه ی دلار آمریکا منتشر کند. از زمانی که فیسبوک با منتشر کردن اوراق سفید خود در سال 2019 پرده از اهداف خود برداشت، بانک های مرکزی و نهاد های ناظر به تکاپو افتاده اند.

نگرانی بانک های مرکزی و ناظران خیلی هم بیجا نیست. چرا که این کوین ها، به ویژه ارز جدید دییم که پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ را دارد، خطرات جدیدی را برای مصرف کنندگان ، سپرده گذاران و همچنین سیستم مالی جهانی بوجود می آورند.

اما آنها می توانند مزایای زیادی در قالب بهبود سرعت ، بهره وری (بازده) و گنجایش مالی به همراه داشته باشند. همچنین می توانند در کشورهایی که استیبل کوین داخلی ندارند، برای سپرده گذاران آنجا نقش ارز ذخیره را بازی کنند . درست مانند موقعیتی که دلار در بازار بسیاری از کشورهای نو ظهور دارد.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده