بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع استخراج ارز دیجیتال

انواع استخراج ارز دیجیتال


بیشتر کسانی که این مقاله را میخوانند از وجود انواع دستگاه های استخراج رمزارز باخبرند. اما احتمالاً تازه واردانی هم هستند که به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال علاقه مندند اما نمیدانند که چگونه و از چه طریق فعالیتشان را آغاز کنند. در این مقاله شما را با روش های مختلف استخراج رمزارز و البته انواع مختلف سخت افزارهای ماینینگ آشنا خواهیم کرد.


از زمانی که بیتکوین و آلتکوین ها وارد روند جدیدی شده اند روز به روز به تعداد افرادی که به سمت استخراج این ارزها متمایل میشوند، بیشتر و بیشتر میشود.اولین زمانی که هش ریت شبکه بیتکوین به بالاترین مقدار خود رسید ، 120 میلیون تراهش بر ثانیه بود که واحد آن به 120 اگزاهش بر ثانیه تغییر یافت.

پس اگر شما هم جزء دسته این افراد هستید و نمیدانید چگونه به استخراج رمزارز بپردازید، این مقاله تمام ابهامات موجود در ذهن شما را برطرف میکند. در این پست ضمن اشاره جزئی به رمزنگاری به توضیح علت تمایل مردم به استخراج ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

اول از هرچیز تنها دلیل این امر این است که افراد از این راه میتوانند درآمد کسب کنند.اما همه آنها هم از استخراج رمزارز چنین هدفی ندارند.تنها کسانی که پس از تحقیق و بررسی در بهترین روش را انتخاب کرده اند میتوانند به این مهم دست پیدا کنند و از مبلغی که در ماینینگ سرمایه گذاری کرده اند به سود برسند.

قبل از اینکه به معرفی انواع استخراج ارز دیجیتال بپردازیم بهتر است ابتدا به طور خلاصه توضیح دهیم که اصلاً ماینینگ رمزارز به چه معناست.


استخراج ارز دیجیتال


آیا تا به حال واژه ی استخراج طلا به گوشتان خورده است؟ وقتی صحبت از استخراج به میان بیاید، طلا و ارز دیجیتال هر دو شبیه هستند. استخراج طلا فعالیتی فیزیکیست که طی آن ماشینهای مجهز در جهت یافتن مقداری طلای ارزشمند به کندن زمین مشغول میشوند.

جالب اینجاست که استخراج رمزارز هم دقیقاً چنین فرآیندی است. با این تفاوت که کامپیوتر به جای فعالیت فیزیکی ، با انجام فرآیندهای محاسباتی و حل مسائل ریاضی، ارز دیجیتال استخراج میکند. برای درک بهتر کسب درآمد از طریق استخراج پیشنهاد میکنیم مقاله پاداش بلاک سایت ما را بخوانید.در این مقاله استخراج بیتکوین ، دلیل حل معماهای ریاضی توسط ماینرها و البته چگونگی انجام این فعالیت به صوت مفصل توضیح داده شده است.





انواع استخراج ارز دیجیتال


در فضای رمزارز 100 کوین با الگوریتم گواه اثبات کار وجود دارد، که شما میتوانید آنها را استخراج کنید. کافیست تصمیم بگیرید که به استخراج کدامیک علاقه مندید. پس از آن برای ماین این ارز به یک سخت افزار نیاز دارید.



انوع مختلف سخت افزار ماینینگ


هر کوین الگوریتم استخراج مخصوص به خودش را دارد. و هر کدام از این الگوریتم ها تنها به وسیله ی سخت افزار خاصی قابل استخراج هستند.برای مثال:


  • الگوریتم هش بیتکوین SHA256 است. پس استخراج آن تنها از طریق دستگاه های SHA256 ASIC امکانپذیر است.
  • الگوریتم هش لایتکوین اسکریپت Scrypt است. بنابراین استخراج لایتکوین هم تنها با ASIC های Scrypt ممکن است.
  • الگوریتم هش رمزارز دش هم X11 است . پس فقط با دستگاهی با همان الگوریتم ماین میشود.
  • اتریوم هم از الگوریتم Ethash PoW استفاده میکند. قبلاً اتریوم با سخت افزارهای معمولی GPU هم استخراج میشدند، اما اکنون تنها ماینرهایی که از ASICهای Ethash استفاده میکنند سود خوبی میگیرند.

خوب حتماً برایتان سؤال پیش آمده که ASIC چیست. ASIC که مخفف Application Specific Integrated Circuit است دستگاهیست که تنها برای ستخراج یک الگوریتم خاص طراحی شده است. تنها استفاده این دستگاه ها برای ماین رمزارز میباشد. چنانچه رمزارزهای ASIC را با GPU یا CPU ماین کنید احتمالاً به سود چشمگیری دست پیدا نخواهید کرد.

البته اصلاً جای نگرانی نیست.صدها کوین وجود دارد که ASIC resistant هستند. به این معنی که هنوز هیچ دستگاه یا راه حل ASIC برای استخراج آنها ساخته نشده است. به عنوان مثال مونرو در این دسته از کوین ها قرار دارد .این کوین از الگوریتم RandomX استفاده میکند که تنها برای GPU و CPU ها مطلوب است .خوب حال اگر هیچ کدام از این دستگاه ها را نداشتید اما باز هم دوست داشتید در این حوزه فعالیت داشته باشید چه؟ اینجاست که استخراج ابری ( cloud mining) وارد بازی میشود اهمیتش آشکار میشود.



نوع اول: استخراج ابری

این روش بهترین و تنها روشی است که میتوانید بدون اینکه برای دستگاه هزینه کنید به استخراج بپردازید. استخراج ابری نوعی فرآیند استخراج کریپتو است که از مرکز داده از راه دور با قدرت پردازش اشتراکی بهره میگیرد. و بدین ترتیب به کاربر اجازه میدهد بدون نیاز به هیچگونه سخت افزاری بیتکوین یا هر آلتکوین دیگری را ماین کند.



جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده