مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه کسانی شبکه بلاک چین را کنترل می کنند؟

چه کسانی شبکه بلاک چین را کنترل می کنند؟


در مقاله اکوسیستم بلاکچین به بررسی چرخه حیات بیت کوین پرداخته شد.و بررسی کردیم در این چرخه چه کسانی حضور دارند و چه نقشی را ایفا می کنند.در این مقاله بررسی می کنیم کنترل شبکه بلاک چین به دست چه کسانی انجام می شود؟




مشارکت کنندگان در پایداری بلاکچین


شبکه بلاکچین شامل همه افرادی است که به هر شکلی با بلاکچین تعامل دارند. هر کسی که به شبکه بلاکچین متصل شود به عنوان یک “گره” برای شبکه عمل می کند.

در بلاکچین ، شما می توانید به طور گسترده ای بین سه زیر مجموعه از شرکت کنندگان شامل توسعه دهندگان ، استخراج کنندگان و کاربران گره کامل تمایز قائل شوید. اینها طرفهایی هستند که در واقع به شبکه کمک می کنند. از گره های سبک یا Lightweight node (به عنوان مثال ، کیف پول های تلفن ، لپ تاپ و غیره) به طور گسترده ای استفاده می شود ، اما در کنترل شبکه در واقع “شرکت کننده” نیستند و نقشی ندارند.




توسعه دهندگان (Developers)


توسعه دهندگان مسئول ایجاد و به روزرسانی کد هستند. هرکسی می تواند در این روند سهیم باشد. این کد به صورت عمومی در دسترس است ، بنابراین آنها می توانند تغییراتی را برای بررسی سایر توسعه دهندگان ارائه دهند.






توسعه دهندگان بلاکچین



در گیت هاب لیستی از توسعه دهندگان وجود دارد که مشارکت ها و تغییرات آنها در شبکه اصلی بیت کوین از 30 آگوست 2009 پذیرفته شده است.



ماینرها (Miners)


ماینرها کسانی هستند که شبکه را ایمن می کنند. آنها کد رمز ارز را اجرا می کنند و منابع خود را به افزودن بلوک های جدید به بلاکچین اختصاص می دهند. به عنوان مثال در شبکه بیت کوین این کار را از طریق اثبات کار انجام می دهند. آنها به خاطر تلاشهایشان پاداش می گیرند.

ماینرها به دلیل مشارکت در شبکه ، از طریق بررسی تراکنشها ، کوین پاداش می گیرند. استخراج می تواند یک تجارت سودآور باشد ، اما عمدتا زیرساخت های مهم بلاکچین را فراهم می کند. ماینرها داده های جدیدی را برای افزودن به بلاکچین ایجاد می کنند ، بنابراین امکان انجام تراکنشها و خریدها در شبکه فراهم می شود.




ماینر ها در بلاکچین


بلوک های جدید مورد نیاز است زیرا هر بلوک فقط می تواند حاوی مقدار مشخصی از داده های تراکنش باشد. با افزایش تراکنشها ، داده های مربوط به آنها نیز افزایش می یابد و این امر نیاز به بلوک های بیشتری در بلاکچین را ایجاد می کند. استخراج یک صنعت کاملاً رقابتی است و بدون آن هیچ زنجیره بلوکی وجود ندارد که بتوان در مورد آن صحبت کرد.



کاربران گره کامل


گره های کامل ستون فقرات شبکه ارزهای رمزپایه هستند. آنها بلوک ها و معاملات را تأیید ، ارسال و دریافت می کنند و نسخه ای از بلاکچین را حفظ می کنند.

در بین این سه دسته اغلب هم پوشانی وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید هم یک توسعه دهنده وهم یک کاربر گره کامل یا یک کاربر استخراج و گره کامل باشید. می توانید هر سه باشید یا هیچ کدام.






نودهای کامل یا فول نودها در بلاک چین



در واقع ، بسیاری از کاربران عادی رمز ارز ، هیچ یک از این نقش ها را بر عهده ندارند. در عوض ، آنها ترجیح می دهند از گره های سبک یا خدمات متمرکز استفاده کنند.



چه کسانی شبکه بلاک چین را کنترل می کنند؟


با نگاهی به توضیحات بالا ، می توانید موارد محکمی را برای توسعه دهندگان و استخراج کنندگان در تصمیم گیری برای شبکه ایجاد کنید. توسعه دهندگان کد را ایجاد می کنند . بدون آنها ، شما هیچ نرم افزاری برای اجرا و هیچ کس برای رفع اشکالات یا افزودن ویژگی های جدید نخواهید داشت. ماینرها شبکه را ایمن می کنند . بدون رقابت سالم در استخراج ، زنجیره می تواند ربوده شود ، یا ممکن است متوقف شود.اما قدرت واقعی در گره های کامل متمرکز شده است.




بیشتر بخوانید :   بازار ساز و گیرنده بازار ( Maker / Taker )



این شرکت کننده ها دارای اختیارات کامل نیستند . آنها ارائه دهنده خدمات هستند. اگر مردم تصمیم بگیرند از شبکه استفاده نکنند ، سکه ارزش خود را از دست می دهد. از دست دادن ارزش به طور مستقیم بر ماینرها تأثیر می گذارد (ارزش پاداش آنها کاهش می یابد). در مورد توسعه دهندگان ، آنها فقط می توانند توسط کاربران نادیده گرفته شوند.



شبکه بلاکچین تحت کنترل هیچ گروه یا نهادی نیست. و این شبکه حاصل مشارکت شرکت کنندگان آن است.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده