بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دوج کوین چیست؟ و چرا قیمت آن هر لحظه رو به افزایش است

دوج کوین ارز دیجیتالیست که در ابتدا تنها از روی یک میم جهانی ساخته شد و چیزی جز خنده و شوخی نبود. اما کم کم آنقدر طرفدار پیدا کرد که اکنون ارزش بازار ان بیش از چند صد میلیون دلار است. در این مقاله هر آنچه برای شناخت این رمزارز محبوب نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. از تاریخچه ی آن گرفته تا استخراج و چگونگی خرید و ذخیره ی آن در کیف پول ها. پس تا انتها با ما همراه باشید.



ارز دیجیتال دوج کوین 


دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده ایست که نماد آن بر اساس یکی از معروف‌ترین میم‌ها (meme) در جهان ساخته شده. نکته قابل توجه این است که ماهیت کمدی این رمز ارز به ماندگاری آن صدمه ای نزده. دوج کوین دارای یک انجمن اختصاصی از کاربران است که طی چندین سال سرمایه جمع کرده اند.

ورود بیت کوین در سال 2009 دروازه سیل ارزهای دیجیتالی را باز کرد. از زمان راه اندازی آن، هزاران رمزارز جایگزین یا آلتکوین‌ (altcoins) ظهور یافته اند. تا طیف وسیعی از موارد استفاده را در خود جای دهند. برخی به دنبال تایید خود به عنوان جایگزینی برای پول هستند. در حالی که هدف برخی دیگر تأمین سیستم عامل‌های قرارداد هوشمند مانند اتریوم (Ethereum) است.

در میان رمز ارزهای قبلی، doge coin شاید یکی از بی نظیرترین عرضه ها باشد. دوج ، علاقمندان به ارزهای رمزنگاری شده را از سال 2014 مجذوب خود کرده است. در این مقاله به بررسی دلایل آن می‌پردازیم.




نماد دوج کوین چیست؟


دوج کوین(DOGE) یک ارز رمزپایه‌ی منبع‌باز(open-source) است که زیربنایی آن از لایت‌کوین(Litecoin) ریشه گرفته. همانطور که از نامش پیداست، نماد دوج کوین بر اساس میم دوج (Doge meme) ساخته شده که در سال 2013 در فضای مجازی غوغا به پا کرد. تصویری از سگی از نژاد شیبا اینو(Shiba Inu) که مونولوگ روی تصویر با فونتِ طنز نوشته شده بود.

در ابتدا بیلی مارکوس، برنامه نویسی از ایالت اورگن، ایده نوعی ارز رمزنگاری شده «شوخی» را ارائه داد. او استدلال کرد که این نوع کوین شانس بیشتری برای جلب توجه جریان اصلی نسبت به بیت کوین را دارد. تقریباً در همان زمان، جکسون پالمر در توییتی که اکنون از اکانت توییتر او حذف شده، گفت او «در دوج سرمایه گذاری می‌کند چون مطمئناً دوج کوین اتفاق بزرگ بعدیست».




دوج کوین چیست؟

نماد دوج کوین چیست؟


به دنبال برخی تشویق ها، پالمر اقدام به ایجاد dogecoin.com کرد. بیلی مارکوس اندکی پس از راه اندازی وب سایت، به وب سایت پالمر پیوست تا آن ایده را به واقعیت تبدیل کند و کار بر روی آنچه اکنون به عنوان دوج کوین شناخته می شود را آغاز کرد.

پس از راه اندازی، این ارز رمزنگاری شده به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت و در عرض چند ماه، سرمایه‌ی چند میلیون دلاری را تجربه کرد.


جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده